sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Blogien hyödyntäminen korkeakoulumarkkinoinnissa - opinnäytetyöhön liittyvä tutkimus

Olen tekemässä opinnäytetyötäni aiheesta "Blogien hyödyntäminen korkeakoulumarkkinoinnissa", johon liittyen teen kvantitatiivisen tutkimuksen.
Jos olet korkeakouluopinnoista tai kys. aiheesta kiinnostunut, niin käythän vastaamassa kyselyyn - se vie vain pienen hetken. Linkki tutkimuksen kyselyyn löytyy tuosta alempaa. Kiitos!


KYSELY:

28.3.2016 // Kysely on nyt suljettu, kiitos kaikille vastanneille!

4 kommenttia:

  1. Aiheesi on varsin kiinnostava. Voisin kuitenkin sen verran kommentoida ja mahdollisesti kehittää kyselylomakettasi, että kohdan 5. viimeinen valintaruutu on varsin hämmentävä käyttäjälle. Paitsi että vastaaja vastaa "kyllä" kahdesti, valintaruudun (check box) käyttö myös antaa mahdollisuuden vastata sekä "kyllä" että "ei" esimerkiksi vahinkoklikkauksen seurauksena, mistä tuloksena on tietokato. Eksklusiivisissa tilanteissa (kyllä/ei) on radiopainike (radio button) tarkoituksenmukaisin. Syötekenttä voisi olla "kyllä"-vastauksen yhteydessä, jolloin kolmatta vaihtoehtoa ei tarvittaisi.

    Lisäksi kun sukupuolen merkitseminen on pakollista, olisi kattavuuden kannalta järkevää lisätä myös kohta "Muu", koska tuskin on mitään syytä, miksi muuksi kuin naiseksi tai mieheksi identifioituvien henkilöiden vastaukset rajattaisiin pois perusjoukosta.

    Eipä muuta kuin oikein paljon tsemppiä opinnäytetyöhösi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Olisi tosiaan ollut fiksua laittaa syötekenttä kyllä-vastauksen yhteyteen niin ettei kolmatta vaihtoehtoa olisi tarvittu. Harmi ettei tässä vaiheessa voi enää poistaa kyselyn vastausvaihtoehtoa ilman vastausten resetointia. Olenpahan seuraavalla kerralla fiksumpi. :)
      Nyt sukupuolen merkitseminen ei ole enää pakollista, joten jos tuntee tulevansa syrjityksi kys. kohtaa, niin kohdan voi ohittaa.
      Kiitän!

      Poista
  2. Mielenkiintoinen ajatus ja tutkimus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Opinnäytetyötä on ideoitu yhdessä Lahden ammattikorkeakoulun viestinnän kanssa, joilta toimeksianto oppariin tuli. :)

      Poista